Ginjoentrevistes… Mercè Ubach

Avui comencem una nova secció del nostre blog en el que volem conèixer una miqueta més a tots aquells que fan possible que els contes Ginjoler siguin una realitat. Autors, il·lustradors, dissenyadors gràfics, contacontes o llibreters passaran per la nostra “Ginjoentrevista”, un mini test amb el que descobrirem moltes coses de tots ells…

I comencemamb una l’autora d’un dels darrers títols, concretament el que suma 18 a la col·lecció, Hug el porug: Mercè Ubach

Defineix-te amb tres qualitats: Perfeccionista, obsessiva, maniàtica.

Quan eres una nena, què volies ser de gran? Primer farmacèutica, i després escriptora.

De petita t’agradava escriure? Alguna anècdota? Sí, m’agradava. Amb unes amigues escrivíem en secret retrats satírics de les persones que teníem a prop. Els retrats incloïen text i dibuix.

Quan vas decidir dedicar-te a l’escriptura de contesMercè Ubach infantils? No sé si ho vaig decidir: més aviat em va sortir. Les idees em van picar a la porta, i em van demanar de ser escrites. Hi va donar un impuls definitiu el fet de tenir els meus propis fills.

Tens algun espai on t’agradi especialment escriure? alguna mania? M’agrada escriure en silenci, sabent que disposo de temps, amb un cafè amb llet fred que em dura tota la tarda.

De la idea al conte: quina és la teva metodologia de treball? Escric una frase rere l’altra i torno enrere mil cops, avanço sempre rellegint el que he escrit fins llavors, de manera que al principi avanço de pressa i al final no tant.

Què són per a tu els contes Ginjoler? Una aposta magnífica i valenta d’una editorial petita amb les coses molt clares.

 

Què és el que més t’agrada de la teva feina? La intensitat amb què visc algunes troballes, la sensació de descoberta. Sóc la primera a qui sorprèn el que escric.

Digues un desig… Que aconseguim transmetre a les següents generacions una llengua catalana digna, rica i plena de vigor i autoestima.

 

Deixa un comentari

