LOLA CASAS

Lola-i-monstresAmb més de 40 anys exercint de mestra, fent xerrades sobre LIJ a pares i a mestres i un munt de llibres publicats, la nostra ginjoentrevistada, la Lola Casas, s’ha convertit en un referent literari infantil. Un dels primers noms que et surt quan penses en poesia per a nens i nenes tot i que ella diu que no es considera “poeta” si no “una mestra que escriu poemes”. El fet és que es nota que s’ho passa molt bé transmetent als més petits la passió per la lectura a través d’endevinalles i poemes.

La Lola té un espai entre els contes Ginjoler amb un llibre, com no, de poemes, el número 10 de la col·lecció “Tot l’any”, i aquesta és la Ginjoentrevista que li hem fet!

– Defineix-te amb tres qualitats: Treballadora, tossuda, creativa.
– Quan eres una nena, què volies ser de gran? Ballarina, però a casa no hi havia diners per pagar les classes de la nena. Aviat ho vaig entendre!
– De petita t’agradava inventar poemes i endevinalles? Alguna anècdota? M’agradava escriure. Mai endevinava les endevinalles! Era un desastre!
cap-gros_pc3a1gina_4-2
– Quan vas decidir dedicar-te a ser mestra? Molt aviat. Era molt joveneta, Vaig donar les primeres classes com a mestra als 17 anys. Joveneta però ja manava: mai he tingut problemes de disciplina amb els meus alumnes! Durant més de quarenta anys, els he anat portat a un munt de llocs i sempre “m’han fet quedar bé”!!
– Com vas iniciar la teva tasca d’escriptora de llibres per a infants? Per casualitat. Jo sempre escrivia poemes per l’escola on treballava. Un dia, vaig fer un “atadito” amb una tria d’aquest poemes i els vaig presentar a un editor. D’aquí va sortir “Retalls poètics”, el meu primer llibre. Actualment, en porto més de cinquanta.
– De la idea al llibre: quina és la teva metodologia de treball? Tinc una idea i li vaig donant voltes. Faig un esquema i el vaig omplint. Així de senzill
– Què són per a tu els contes GinjolerUna col·lecció cuidada i atrevida que acull propostes de moltes menes.
20110217114239
– Digues un desig… Com que parlem de llibres… Que desapareguin els termes “animació a la lectura”i “contacontes”. Han quedat força “arnats”!

Gràcies Lola!!

Deixa un comentari

